Schoolteam
 

Schoolteam

Op De Optimist staat een team enthousiaste professionals klaar om het beste uit uw kind te halen!
Uw kind heeft op school vooral te maken met de vaste groepsleerkracht. Maar binnen de school komen ze ook met andere personeelsleden in aanraking. Op deze pagina stellen we ons graag even voor!

 

Een vergroting van de teamfoto vindt u hier.

 

Waar staat de Optimist voor...

De uitkomst van de vraag onder het team, hieronder:

Remco Brandt

Directeur (ma t/m vr)

Obs de Optimist

RDO (Register Directeur Onderwijs)

Talentfluisteraar

 


Leren moet voor kinderen een ontdekkingstocht zijn waarin ze worden uitgedaagd, geinspireerd en begeleid. Ieder kind heeft zijn talent, onze taak is dat te zien en hen het vertrouwen te geven waardoor ze zich competent voelen. Door dat met elkaar te doen, leren ze dat iedereen anders is en mag zijn, maar dat we allemaal bij elkaar horen!
remco.brandt@floreer.nl  
023-5619187

Melissa Dorresteijn

Leerkracht kleutergroep Blauw (ma-di)

Lid Managementteam

Teamleider kleutergroepen en groepen 3 (wo)
Talentfluisteraar

 

 

 


Ik vind het heel belangrijk dat kinderen vrolijk de school in lopen en zich bij mij in de klas veilig, gehoord en gewaardeerd voelen. Kinderen kunnen zich dan beter ontwikkelen. En wat is er nou mooier om te zien, dan een leerling die vrolijk en zelfverzekerd is, en optimale groei laat zien? Ik denk dat wij als leerkrachten ons doel wel behaald hebben dan!

 


melissa.dorresteijn@floreer.nl  

Francine Looij

Leerkracht groep 5A (ma-di)

Teamleider groepen 4 en 5 (wo)

Cultuurcoordinator


Ik ben Francine Looij, al 16 jaar werkzaam als groepsleerkracht. Dit jaar mag ik beginnen op De Optimist, en daar heb ik erg veel zin in!

 

Ik probeer kinderen te leren dat het belangrijk is dat je jezelf bent, dat verschillen boeiend zijn en dat het een cadeautje is om elke dag nieuwe dingen te leren. Ik wil kinderen het gevoel geven dat ze gezien worden en ze enthousiast maken voor hetgeen zij nog niet weten of kunnen. Ik wil ervoor zorgen dat de kinderen in mijn klas fluitend naar school komen en huppelend naar huis gaan!


francine.looij@floreer.nl  

Maarten van Putten

Leerkracht groep 7B (ma-di-do-vr

Lid managementteam (wo)

Teamleider groepen 6 t/m 8

Talentfluisteraar

 

 

 


Ik ben ontzettend blij dat ik Obs de Optimist mag werken, in een enthousiast team met maar één doel: het beste uit de kinderen halen. 

Ik ben er van overtuigd dat leerlingen maximaal presteren in een veilige, vertrouwde leeromgeving. Als kinderen met plezier naar school komen en zin hebben om te leren, kunnen ze zichzelf ontwikkelen. Zowel op cognitief gebied als op sociaal gebied. 'Huppelend naar school en fluitend weer naar huis.'


maarten.vanputten@floreer.nl  

Jidske Lindhout

Intern begeleider kleutergroepen en groepen 3 en 4 (di-wo-do)

Lid managementteam

Vertrouwenspersoon leerlingen kleutergroepen t/m groep 4


jidske.lindhout@floreer.nl  

Dinah Otto

Intern Begeleider groepen 5 t/m 8 (ma-di-wo)(do ochtend)

Lid Managementteam

Kindercoach

Talentfluisteraar

Specialist Hoogbegaafdheid

 

 


Ieder kind het beste uit zichzelf laten halen in een uitdagende en prettige leeromgeving. Kinderen moeten zichzelf kunnen zijn en zich gewaardeerd voelen, zodat ze met veel plezier leren.
dinah.otto@floreer.nl  
023-5619187

Claudia Post

Onderwijsassistent kleutergroepen (ma-di-do-vr)

 

 

 


Ik ben blij dat ik voor Obs de Optimist mag komen werken. De hele dag ben ik omgeven met kinderen. Hun onbevangenheid, eerlijkheid en humor kan ik zo waarderen. De kleine groepjes, die ik extra kan ondersteunen en uitdaging kan bieden in het leren vind ik leuk om te doen. Het allermooiste is wanneer een kind roept dat hij of zij iets niet kan, maar het uiteindelijk toch wel kan. De glimlach op hun gezicht geeft mij voldoening en plezier in mijn werk. Ik vind het belangrijk dat er een positieve groepsdynamiek onder de kinderen is. Het zorgt voor veiligheid en verbondenheid, zodat kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen en uitnodigt tot leren! Samen streven we ernaar dat uw kind met plezier naar school toe gaat!


claudia.post@floreer.nl  

Kyra Koetsenruyter

Kleuterbegeleider

(Ondersteuning en begeleiding in alle kleutergroepen)

di t/m vr

 


Als kleuterbegeleidster ga ik met verschillende kinderen om, elk kind verdient zijn of haar begeleiding. Ieder kind is uniek.

Ik ben dankbaar dat ik met deze functie op de Optimist mag werken. Een fijn team met superleuke kinderen.

Het mooiste wat ik aan mijn werk vind, is dat ik de groei in de kinderen zie en de wijsheid mee kan geven die ze in de toekomst nodig hebben.

 


kyra.koetsenruyter@floreer.nl  

Nurgul Yuksel

Onderwijsassistent onderbouw - groepen 3 en 4 (ma-di-wo-do)

Talentfluisteraar

 

 


Ieder kind is uniek en ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en tempo. Wanneer een extra steuntje of juiste extra uitdaging nodig is dan kan dat bij ons op de Optimist. Leren doen we samen!
nurgul.ozdemir@floreer.nl  

Iris de Jong

Onderwijsassistent groepen 5 t/m 8 (ma t/m vr)
iris.dejong@floreer.nl  

Mark Soest

Vakleerkracht bewegingsonderwijs (ma-di-do-vr)

Groep 3 t/m 8

 

 


Tijdens de lessen bewegingsonderwijs worden uitdagende situaties gecreëerd die ervoor zorgen dat de kans op succes groot is, hierdoor krijgt het kind plezier in bewegen. Bewegen is van essentieel belang voor de ontwikkeling, vooral van jonge kinderen. Het is een basiscompetentie die in onze bewegingsarmoedige samenleving steeds meer onder druk komt te staan. Tijdens het bewegen verbetert de conditie, leren de kinderen rekening met elkaar te houden en op een juiste manier met elkaar om te gaan. Ook leren de kinderen wat het belang van regels is, wat een ander kan en jij (nog) niet en dat samenwerken, respect en vertrouwen belangrijk is voor een veilige leeromgeving.
mark.soest@floreer.nl  

Eva Overbeek

Gymleerkracht kleutergroepen (ma-wo-do)

Specialisatie: MRT (motorisch remedial teacher)

Schrijfdans en motorische trainingen (kleuters)

 

 


Dit schooljaar verzorg ik de gymlessen voor de kleutergroepen op OBS de Optimist. Bewegen speelt een grote rol bij de motorische ontwikkeling van kinderen. Tijdens de gymles komen allerlei facetten van bewegen aan bod. Klimmen, springen, balanceren, rennen, coördinatie tussen handen en voeten en nog veel meer. Daarbij heeft bewegingsonderwijs grote invloed op de sociale omgang met leeftijdsgenootjes. Denk aan: zelfvertrouwen vergroten, succeservaringen opdoen tijdens de les, op je beurt leren wachten, elkaar helpen en van elkaar leren. 

 

Behalve de gymlessen verzorg ik ook MRT lessen. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun motorische ontwikkeling help ik door motorische remedial teaching te geven. (Schrijfondersteuning, kinderen met angst voor klimmen, evenwichtsproblemen, e.d.) In een klein groepje zal ik deze kinderen een periode begeleiden. Dit gaat altijd in overleg met de groepsleerkracht.


eva.overbeek@floreer.nl  

Marjolein Voerman

Administratie (ma-di-wo-do-vr)(ochtenden)

 

 


marjolein.voerman@floreer.nl  
023-5619187

Nienke Harthoorn

Leerkracht kleutergroep Blauw (ma-di-wo)

Burgerschapspecialist

Vertrouwenspersoon ouders

Talentfluisteraar

 

 


School moet een plek zijn om zelfvertrouwen op te doen, een plek om vrienden te maken. Een plek om je eigen talenten te ontdekken en je optimaal te ontwikkelen. School hoort de plek te zijn waar je met plezier naartoe gaat en waar een kind zich veilig voelt. Met een goede samenwerking tussen ouders en school kunnen we dit bereiken. Laten we hier samen voor gaan! Tot snel in de klas.
nienke.harthoorn@floreer.nl  

Emma van Ingen

Leerkracht groep Blauw (do-vr)

Ondersteuning (di-wo)


Voor iedereen is het spannend om de eerste keer naar school te gaan, maar hoe fijn is het om je welkom te voelen en het gevoel te hebben dat je jezelf mag zijn. Graag help ik de leerlingen hierbij en geef ik ze de begeleiding die er nodig is. Iedere leerling moet zich geliefd voelen en weten dat er hulp klaar staat wanneer hij of zij dat nodig heeft. Ik hou van vrolijkheid en positiviteit en wil dit ook graag in mijn klas terug zien. 

 


emma.vaningen@floreer.nl  

Petra Janbroers

Leerkracht kleutergroep Blauw (wo-do-vr)

Talentfluisteraar

 

 


Kleuters leren al spelend de wereld om zich heen te ontdekken. Als leerkracht help ik ze hierbij door een veilige en uitdagende omgeving te creëren. Kleuters moeten enerzijds naar eigen behoefte leerervaringen opdoen maar anderzijds worden ook leerprocessen doelgericht gestuurd. Zonder natuurlijk de spontaniteit van kleuters uit het oog te verliezen.
petra.janbroers@floreer.nl  

Linda Teeuwen

Leerkracht kleutergroep Oranje (ma t/m vr)

Talentfluisteraar

Leescoordinator onderbouw

 


Al jarenlang werk ik met veel plezier in de kleutergroep. Kleuters ontdekken al spelend en lerend de wereld om zich heen. Als leerkracht zorg ik ervoor dat zij dit in een uitdagende, veilige en warme omgeving kunnen doen. Ik volg de ontwikkeling van de kleuter en bied ondersteuning en uitdaging waar dat nodig is. Ik vind het belangrijk dat kleuters sociaal leren omgaan met elkaar en met volwassenen. In mijn kleutergroep vieren we successen, maar leren we ook om met teleurstellingen om te gaan. Mijn streven is om samen met ouders zorg te dragen voor een fijne en leerzame kleuterperiode, zodat een kind met plezier naar school gaat!
linda.teeuwen@floreer.nl  

Laura Hensen

LIO stagiaire groep Oranje (ma-di)

Mijn naam is Laura Hensen en dit jaar volg ik de minor “Meesterschap naar passend onderwijs” en ga ik afstuderen op de Optimist in de kleutergroep van Linda Teeuwen.

 

Het werken met kinderen geeft mij energie, vooral als ik uitdagingen met ze aan ga en ze uiteindelijk een succeservaring op doen. Ik sta positief in het leven en wil dit graag meegeven aan het kind. Denken in oplossingen in plaats van problemen. Ik kijk graag naar de onderwijsbehoeftes van elk kind en pas daar mijn handelen op aan. Tenslotte vind ik het belangrijk dat de kinderen zich veilig voelen en gezien worden in de school.”


laura.hensen@floreer.nl  

Phuong Phan

Leerkracht kleutergroep roze (ma-di)(wo om de week)

Talentfluisteraar


De eerste keer naar school, of het nu gaat om de oudste van het gezin of de jongste, het is voor iedereen anders. Voor de een is het spannend en de ander kijkt er al tijden naar uit! De wereld wordt een stuk groter voor ze. Als juf wil ik elk kind het gevoel geven dat het welkom is, zich gehoord en zich gezien voelt en dat dit zo blijft. Zo leert iedereen het best. Een kind zit een groot gedeelte van de week op school en dat moet gezellig, veilig, uitdagend zijn. En de herinneringen moeten onuitwisbaar zijn! Samenwerken met ouders, samen op één lijn zitten vind ik hierin belangrijk. Dus als er vragen of aanvullingen zijn, schroom niet om me te mailen, bellen of naar me toe te stappen!"

phuong.phan@floreer.nl  

Joset Bosker

Leerkracht kleutergroep roze (wo om de week) do-vr
De basisschool is zowel voor een kind als de ouders een bijzondere mijlpaal.

Ik vind het mooi om als kleuterleerkracht bij de start van deze nieuwe fase betrokken te zijn.

Ik streef ernaar dat ieder kind zich fijn voelt in de klas, hiervoor is een goede samenwerking met ouders belangrijk.

Vanuit deze veiligheid zal een kind zichzelf verder ontwikkelen in onze fijne en uitdagende leeromgeving!  

In de klas ben ik spelenderwijs met de kinderen aan het werk, ieder op zijn eigen niveau.

 

Door samen te ontdekken, samen fouten te maken, samen te proberen kunnen wij van én met elkaar leren!


joset.bosker@floreer.nl  

Gerrie Wijers

Leerkracht kleutergroep Geel (di-wo-do)
Voor kleuters die net 4 jaar zijn geworden is de overstap naar de basisschool best een hele spannende stap. Ineens op een grote school met allemaal nieuwe kinderen, een nieuwe klas, een nieuwe juf en ook nog eens andere regels en routines. Ik wil zowel de kleuters als de ouders hier zo goed mogelijk in begeleiden en ondersteunen, zodat de overgang naar de basisschool fijn en veilig verloopt. Dat de kinderen elke dag met veel plezier naar school komen is voor mij het belangrijkst.
gerrie.wijers@floreer.nl  

Ilse Verpalen

Leerkracht groep Geel (ma-do)

Talentfluisteraar

Kindertolk


ilse.verpalen@floreer.nl  

Salita Beugelsdijk

Leerkracht groep Rood (ma-di)
In het onderwijs is geen dag hetzelfde, en dat maakt het juist zo leuk! Ik ben nog volop aan het leren op de pabo, maar ik leer misschien nog wel meer van de kinderen en mijn collega's! Hoe waardevol is het dat ik met behulp van de opleidingsschool en de hogeschool deel mag maken van het opleiden in de school

Ik vind het belangrijk dat de kinderen met net zoveel plezier naar school gaan als ik! Ik geniet van de momenten wanneer de kinderen echt zichzelf kunnen zijn, en dit vieren we ook in de klas. Als juf help ik de kinderen steeds een beetje meer naar hun doelen, door te spelen en te ontdekken. Door een prikkelende en uitdagende omgeving aan te bieden, zorg ik dat de kinderen met plezier leren! 


salita.beugelsdijk@floreer.nl  

Yvonne Gram

Leerkracht kleutergroep Rood (ma t/m vr)

Leescoordinator

Talentfluisteraar

 

 


Onderwijs zoveel mogelijk afstemmen op de verschillende ontwikkelingsniveaus van de kinderen. Hun nieuwsgierigheid en verwondering prikkelen, uitdaging bieden, begeleiden en vertrouwen geven, zodat ze zelf de wereld om zich heen kunnen ontdekken. Zorgen dat kinderen zich veilig en gerespecteerd voelen zodat ze tot leren komen en zich competent voelen.
yvonne.gram@floreer.nl  

Ana Maria van den Haak

Leerkracht groep 3A (ma t/m vr)

Talentfluisteraar

 

 


Ik wil kinderen uitdagen en motiveren. Kinderen iets leren vanuit hun eigen nieuwsgierigheid. Het belangrijkste vind ik dat kinderen zich veilig en gelukkig voelen bij mij in de klas en op onze school. 
anamaria.vandenhaak@floreer.nl  

Leyla Kaya

Leerkracht groep 3B (ma-di) (wo om de week)

Talentfluisteraar

MR Lid personeelsgeleding

 


Hoe bijzonder is het dat ik als leerkracht een stukje mag bijdragen aan de ontwikkeling en groei van kinderen, de volwassenen van straks!

Met plezier naar school en in de klas een veilige (leer)omgeving voor iedereen. Dat vind ik het belangrijkste om je als kind positief te kunnen ontwikkelen. Ik wil graag elk kind het gevoel geven erbij te horen en welkom te zijn zoals hij of zij is. Respect voor verschillen vind ik daarom een belangrijke voorwaarde.
Kinderen leren doordat ze nieuwsgierig zijn en de wereld willen ontdekken. Fouten maken mag, dat hoort bij het leren van (nieuwe) dingen. De kinderen de mogelijkheid bieden om kennis op verschillende manieren eigen te maken. Zodat ze de kans krijgen om te ontdekken wat hun eigen krachten en talenten zijn.

De dialoog en de samenwerking met ouders vind ik van groot belang. Ouders betrekken bij de ontwikkeling van hun kind, omdat je samen meer bereikt dan alleen!


leyla.kaya@floreer.nl  

Cindy Ververgaard

Leerkracht groep 3B (wo om de week)(do-vr)

Talentfluisteraar

 


Ik wil ervoor zorgen dat kinderen met plezier naar school gaan en zich veilig en prettig voelen bij mij in de groep. Ieder kind is uniek en belangrijk. Ik geniet van de momenten dat ik kinderen zie groeien in hun eigen ontwikkeling. Om kinderen hier goed in te kunnen begeleiden vind ik het contact met ouders erg belangrijk.

cindy.ververgaard@floreer.nl  

Milique Meijer

Leerkracht groep 3C (ma t/m vr)

Talentfluisteraar


Mijn naam is Milique Meijer. Dit schooljaar zal ik mijn afstudeerstage lopen in groep 3C. Lesgeven geeft mij energie en plezier. Als leerkracht geef ik les aan de kinderen, maar ook ik leer elke dag van hen. Ik vind het belangrijk dat kinderen zich veilig en gezien voelen bij mij in de groep. Dat zij het gevoel hebben dat ze mogen zijn, wie ze zijn. Dat ze fouten mogen maken en daarvan kunnen leren. Veiligheid, respect, maar bovenal plezier staat bij mij hoog in het vaandel. Als leerkracht sta je midden in het veld, in plaats van achter de lijn. Ik vind het mooi dat ik de leerkracht ben die midden in het veld staat en de kinderen verder kan helpen in hun leer-, maar ook persoonlijke ontwikkeling.
milique.meijer@floreer.nl  

Marianne Spaan

Leerkracht groep 4A (ma-di-do-vr)

 

Schoolcoach en Stage coordinator

Taalcoordinator

Talentfluisteraar

Specialist meertaligheid

 

 


Kinderen stimuleren en ondersteunen om met maximaal plezier het maximale leervermogen uit de kinderen te halen.
marianne.spaan@floreer.nl  

Ineke Kat

Leerkracht groep 3C (wo en vr)

 

 


Het is fijn om te zien hoe kinderen zich ontwikkelen en ik ben blij dat ik daar een positieve bijdrage aan mag geven.
ineke.kat@floreer.nl  

Astrid van der Laan

Leerkracht groep 4B (ma-di-do-vr)

Talentfluisteraar

 

 


Kinderen veiligheid en een rijke leeromgeving bieden, zodat zij zich met veel plezier kunnen ontwikkelen op hun eigen niveau.
astrid.vanderlaan@floreer.nl  

Jane Molien

Leerkracht groep 4C (ma-di-wo)
Ik ben een rustige leerkracht die veel werkplezier haalt uit de interactie met kinderen. Leerlingen zien groeien op sociaal-emotioneel en cognitief gebied is mijn streven. Het geeft mij een boost als ik onzekerheden bij kinderen kan wegnemen.  Dit bereik ik door ze te laten proberen, ervaren, oefenen en  herhalen om zo steeds een stapje dichterbij het doel te komen. Ik heb hoge verwachtingen, daarbij rekening houdend met wat in het vermogen ligt van elk kind.   

 


jane.molien@floreer.nl  

Elise Verheggen

Leerkracht groep 4C (do-vr)

Leerkracht groep 4B (wo)

Kindercoach

Talentfluisteraar

Taakspelbegeleider

Anti-Pestcoordinator 

 

 


Ik wil mijn leerlingen leren ....
- om van leren te houden.
- om voor hun plezier te leren.
- om 'out of the box' te denken.
- om altijd je best te doen.
- dat het oké is om fouten te maken.
- om te vragen, te verwonderen en dieper te graven.
- om verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen daden.
- om op te gaan in het onderwerp waar ik ze over sta te vertellen.
- om trots te zijn op zichzelf.
elise.verheggen@floreer.nl  

Lisanne van Oene

Leerkracht groep 4A (wo) 6C (Do) 5B (Vr)
Een klas waarin elk kind gezien wordt en zichzelf kan zijn. Goede samenwerking met ouders en collega's. Dat is wat ik belangrijk vind als leerkracht. Ik heb er zin in!
lisanne.vanoene@floreer.nl  

Femke Beijer

Leerkracht groep 5A (wo-do-vr)

Talentfluisteraar

 


Een veilige relatie is een voorwaarde om te leren, een goede band met mijn leerlingen vind ik dan ook erg belangrijk. De school/klas/leerkracht moet als een veilige haven voelen voor de kinderen, waar ze met plezier naar toe gaan, waar ze zich fijn voelen en weten dat de leerkracht er voor hen is. Kinderen moeten zichzelf kunnen zijn. Ieder kind is goed zoals hij/zij is, ieder kind is bijzonder/uniek en heeft talenten. Ik vind het mooi dat ik als leerkracht ook een bijdrage lever aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen, in hun zelfvertrouwen. Hen eigenaar maken van hun leerproces en ze laten ervaren: als je maar wilt en doorzet, kan je een hele hoop bereiken! 
femke.beijer@floreer.nl  

Zoë Adam

Leerkracht groep 5B (ma-di-wo-do)

Taal coordinator

Talentfluisteraar


Ik vind het belangrijk dat ik als leerkracht het kind zie achter de leerling in de klas. We moeten het samen doen: de leerkracht, de ouders, de klas en de individuen. Samen streven we naar doelen en samen staan we achter de stappen om deze doelen te bereiken.
zoe.adam@floreer.nl  

Shany Brandes

Leerkracht groep 6A (ma t/m vr)
Er is niemand zoals jij en dat is jouw superkracht. – is mijn drijfveer. Mijn superkracht is dat ik verder kijk dan wat sommige leerlingen laten zien. Ik wil ze stimuleren, enthousiasmeren, uitdagen en steunen waar nodig is. Iedere leerling is anders en heeft talenten. Een kind ‘echt’ zien vind ik heel belangrijk. Afstemmen welke aanpak het best past bij hen, ervoor zorgen dat hij/zij het beste tot leren komt en hun superkrachten helpen ontdekken is daar onderdeel van. Maar ook dat ze vooral met veel plezier naar school gaan en genieten! Op deze manier hoop ik dat de leerlingen achter hun eigen superkrachten komen. Daar kunnen we vervolgens verder op bouwen.  Laat zien wat je kan, heb vertrouwen in jezelf, dan ben je je eigen superheld!
shany.brandes@floreer.nl  

Shannon Idzardi

Leerkracht groep 6B (di t/m vr)

Leescoordinator

Cultuurcoordinator

Talentfluisteraar

EDI-coach (voor het team)

MR Lid personeelsgeleding

 

 


Het is belangrijk dat elk kind in een groep zich veilig en vertrouwd voelt. Ik ben ervan overtuigd dat kinderen die lekker in hun vel zitten zichzelf beter kunnen ontwikkelen. Zij durven dan zichzelf te zijn en de wereld om zich heen te ontdekken. Elk kind is namelijk uniek en dat maakt de wereld een stuk leuker!
shannon.idzardi@floreer.nl  

Stefan Mes

Leerkracht groep 6C (ma-di-wo-vr)

Talentfluisteraar

Talentbouwer

ICT-coordinator


Sinds dit jaar werk ik op de Optimist. 
Samen met het team zorgen wij voor een gezellige en georganiseerde leeromgeving om het optimale uit de kinderen te halen. 

Onderwijs moet niet gaan over het leren van feitjes maar juist over de kunst van het nadenken. 


stefan.mes@floreer.nl  

Marcha Duijkers

Leerkracht groep 6B (ma), 7B (wo)

Levelgroepbegeleider (di)

ICT-coordinator

Talentfluisteraar


marcha.duijkers@floreer.nl  

Lisa Boersma

Leerkracht groep 7A (ma t/m vr)

Gedragspecialist

Talentfluisteraar

 

 


'Mijn Juf rent me niet voorbij, ze kent mijn tempo en neemt me mee’. Leerlingen moeten zich veilig voelen in de klas om het beste in hen naar boven te halen. Ook is elk kind uniek, werkt op zijn eigen niveau en tempo en heeft zijn eigen talenten die gezien en benut moeten worden.
lisa.boersma@floreer.nl  

Samantha van der Felz

LIO stagiar groep 7A (vanaf januari 2024)
Mijn naam is Samantha van der Felz. Dit schooljaar kom ik in januari naar de Optimist voor mijn afstudeerstage. In het eerste half jaar ga ik in Spanje mijn kennis over het onderwijs hopelijk verbreden. Het onderwijs is nergens hetzelfde maar het onderwijs heeft overal wel hetzelfde doel. Kinderen iets bijbrengen en leren over zichzelf. 

 

"Jezelf accepteren is het beste cadeau wat je jezelf kan geven."

 

Kinderen uitdagen om het beste uit zichzelf te halen is iets waar ik enorm achter sta. Hoe mooi is het om een kind te zien groeien en zichzelf beter te leren kennen. In de ontwikkeling van het kind hoop ik een bijdrage te mogen leveren. 

Ieder kind heeft zijn eigen behoeftes en talenten. Ik kijk graag naar deze behoeftes en talenten door dit samen met de kinderen te bespreken. Ten slotte is het kind de belangrijkste eigenaar van zijn eigen leerproces.

 

 

 


samantha.vanderfelz@floreer.nl  

Mariska Houwing

Leerkracht groep 8A (ma-di)

Talentfluisteraar

Gedragspecialist

Vertrouwenspersoon leerlingen (groep 5 t/m 8)

MR lid personeelsgeleding


Pas als je weet wat je doet, kun je doen wat je wilt.

 

Dat is precies wat ik mijn leerlingen wil meegeven. Leerlingen die weten wat, waarom en hoe ze iets leren. Zo raken zij betrokken en kunnen ze goed nagaan waar ze staan in hun leerproces en wat ze kunnen doen om een doel te behalen.

 

Dit zorgt ervoor dat leerlingen zich verantwoordelijk voelen voor hun leerproces. Op die manier kunnen ze vanuit hun eigen motivatie hun leerproces sturen.

 

Aan mij de taak hen zo goed mogelijk te begeleiden in dit proces en hen zoveel mogelijk te prikkelen om verder te komen. Ik doe dit in een veilige en positieve sfeer met veel complimenten en door ieders talent zo goed mogelijk in te zetten. Daarbij mag het hebben van plezier absoluut niet ontbreken.


mariska.houwing@floreer.nl  

Judith Grimbergen

Leerkracht groep 8A (wo t/m vr)

Zangexpert (en coördinator Optimist koor)

Talentfluisteraar

Vertrouwenspersoon ouders 

 


Iedere dag kijk ik met enthousiasme uit en terug op de persoonlijke groei die de kinderen in de klas laten zien. Met name de eigen kijk van kinderen op hun groeiproces is iets waar ik oprecht van kan genieten.

Naast het harde werken vind ik het ook belangrijk, voor mij en voor de kinderen, om soms een beetje gek te doen. Het liefst ga ik dan lekker zingen met ze. De energie die ik daarvan krijg neem ik na schooltijd ook graag mee naar mijn eigen musicalles. 


judith.pieterse@floreer.nl  

Cindy Otte

Leerkracht groep 8B (ma t/m vr)

KWINK Coach

MR lid personeelsgeleding


Als 36 jarige moeder van 2 dochters begon ik aan  een 4-jarig avontuur om juf te worden. Een zwaar, maar ook mooi avontuur, waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt van heb! Ik vind het belangrijk dat kinderen zichzelf kunnen en mogen zijn en zich prettig voelen in de groep en in de school. Respect voor elkaar is daarin het sleutelwoord. Daarnaast vind ik het belangrijk om kinderen te begeleiden in hun leerprocessen en ze te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen. Niet voor de juf of voor de ouders, maar vooral voor zichzelf. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en op zijn eigen niveau. Het is aan mij, als leerkracht, om ze hierbij zo goed mogelijk te begeleiden, zodat ze aan het eind van het jaar vol (zelf)vertrouwen de overstap kunnen maken naar het VO.
cindy.otte@floreer.nl  

Bert Siezenga

Concierge

Techniekbegeleider


Werkdagen: maandag-woensdag-vrijdag

(veelal in de ochtenden)


bert.siezenga@floreer.nl  

Sandra Wijnhout

Vakdocent muziek
Graag stel ik mij aan u voor; mijn naam is Sandra Wijnhout, in 2010 ben ik afgestudeerd aan het conservatorium Alkmaar, als musicalactrice en zangpedagoge, en geef ik muzieklessen aan jong en oud. Als musicalactrice heb ik in veel mooie producties mogen staan en als zang/muziekdocente ben ik betrokken bij diverse scholen.

 

Het werk als muziekdocente in het basisonderwijs is mijn grootste passie. Ik probeer mijn lessen zo breed mogelijk te geven. Uiteraard ben ik bekend met de grote muziekaanbieders, als 123zing en Zangexpress. Maar ik geef hier mijn eigen draai aan, met mijn motto: "Alles wat geluid maakt, maakt muziek". De reden dat ik op de "Conferentie Cultuureducatie met Kwaliteit 2022" mocht spreken.

 

Wat kan je in mijn lessen verwachten? PLEZIER. We gaan zingen, rappen, bodypercussie en aan de slag met verschillende instrumenten, zoals Boomwhackers, shakers, ritmische instrumenten, ukeleles en nog veel meer. Het zal weinig stilzitten zijn en vooral heel veel bewegen, zelf ontdekken en genieten.

 


Nesrine Bouchta

Leraarondersteuning groep Groen (ma-di)
Ik ben Nesrine Bouchta, leraar in opleiding. Als leraar in opleiding ben ik zeer enthousiast om samen te werken met de kleuters en hen te begeleiden in hun leeravontuur.

In de kleuterklassen leggen we de nadruk op spel, plezier en ontdekking. Het creëren van een veilige en stimulerende omgeving waarin de kleuters hun natuurlijke nieuwsgierigheid kunnen verkennen. Samen met mijn begeleidende leerkracht bied ik een evenwichtige mix van gestructureerde activiteiten en vrije speeltijd om de ontwikkeling van sociale, motorische en taalvaardigheden te ondersteunen. Ik ben super blij dat ik stage mag lopen op OBS de Optimist en kijk ernaar uit om uw kind te helpen groeien en bloeien tijdens deze belangrijke kleuterjaren.