Schoolteam

Uw kind heeft op school vooral te maken met de vaste groepsleerkracht. Maar binnen de school komen ze ook met personeelsleden in aanraking. Op deze pagina stellen we ons graag even voor!

 

Op De Optimist staat een team enthousiaste professionals klaar om het beste uit uw kind te halen!

Remco Brandt

Directeur (principal) (ma t/m vr)

Obs de Optimist/Optimist International school

RDO (Register Directeur Onderwijs)

 

Leren moet voor kinderen een ontdekkingstocht zijn waarin ze worden uitgedaagd, geinspireerd en begeleid. Ieder kind heeft zijn talent, onze taak is dat te zien en hen het vertrouwen te geven waardoor ze zich competent voelen. Door dat met elkaar te doen, leren ze dat iedereen anders is en mag zijn, maar dat we allemaal bij elkaar horen!
Leren moet voor kinderen een ontdekkingstocht zijn waarin ze worden uitgedaagd, geinspireerd en begeleid. Ieder kind heeft zijn talent, onze taak is dat te zien en hen het vertrouwen te geven 
waardoor ze zich competent voelen. Door dat met elkaar te doen, leren ze dat iedereen anders is en mag zijn, maar dat we allemaal bij elkaar horen!
directie@obsoptimist.nl  
023-5619187

Dinah Otto

Intern-Begeleider Nederlandse richting Optimist (ma-di-wo)

Kindercoach

Talentfluisteraar

 

Ieder kind het beste uit zichzelf laten halen in een uitdagende en prettige leeromgeving. Kinderen moeten zichzelf kunnen zijn en zich gewaardeerd voelen, zodat ze met veel plezier leren.
Ieder kind het beste uit zichzelf laten halen in een uitdagende en prettige leeromgeving. Kinderen moeten zichzelf kunnen zijn en zich gewaardeerd voelen, zodat ze met veel plezier leren.
dinahotto@obsoptimist.nl  
023-5619187

Anne Marie van Holst

Deputy director of the International school (di t/m vr)

Onderwijskwaliteit

 

Het plezier in leren staat bij mij voorop. Ik wil kinderen met mijn enthousiasme graag uitdagen en laten ervaren dat leren leuk is. Een voorwaarde hiervoor is dat kinderen zich geaccepteerd en veilig voelen. Daar zorgen wij voor op de Optimist.
Het plezier in leren staat bij mij voorop. Ik wil kinderen met mijn enthousiasme graag uitdagen en laten ervaren dat leren leuk is. Een voorwaarde hiervoor is dat kinderen zich geaccepteerd en veilig voelen. Daar zorgen wij voor op de Optimist.
annemarievholst@obsoptimist.nl  
023-303 59 24

Gijs Bruijnzeels

Deputy director of the Optimist International school (dagelijkse leiding wo-do-vr)

Leerkracht groep 8B (ma-di)

Talentfluisteraar

 

Voor mij is het lesgeven zo leuk omdat je iedere dag een kijkje neemt in de maatschappij van de toekomst. Samen met de kinderen leer en ontdek je, welke kant je samen opwilt gaan. Je bent bezig met ontwikkeling van datgene wat soms nog zo moeilijk is met kinderen en het versterken van datgene waar ze goed in zijn. Op die manier slaan we samen een mooie weg naar de toekomst in.  
Voor mij is het lesgeven zo leuk omdat je iedere dag een kijkje neemt in de maatschappij van de toekomst. Samen met de kinderen leer en ontdek je, welke kant je samen opwilt gaan. Je bent bezig met ontwikkeling van datgene wat soms nog zo moeilijk is met kinderen en het versterken van datgene waar ze goed in zijn. Op die manier slaan we samen een mooie weg naar de toekomst in.  
gijsbruijnzeels@obsoptimist.nl  
023-303 59 24

Nurgul Yuksel

Onderwijsassistent onderbouw - groepen 3 en 4 (wo-do)

Eventmanager (contactpersoon team voor Activiteitencommissie)

 

Ieder kind is uniek en ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en tempo. Wanneer een extra steuntje of juiste extra uitdaging nodig is dan kan dat bij ons op de Optimist. Leren doen we samen!
Ieder kind is uniek en ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en tempo. Wanneer een extra steuntje of juiste extra uitdaging nodig is dan kan dat bij ons op de Optimist. Leren doen we samen!

Mylène Vogels

Leerkracht groep 1/2A (ma t/m vr)

Kernteamleider groepen 1 en 2

 

Ik wil leerlingen prikkelen met mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid. Door een fijn pedagogisch klimaat te scheppen, krijgen de leerlingen de juiste kansen om zich optimaal te ontwikkelen. Als een leerling zich op zijn of haar gemak voelt, zal het openstaan om te leren. Het is een eer om de weg in deze ontwikkelingen samen met de leerlingen te bewandelen.
Ik wil leerlingen prikkelen met mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid. Door een fijn pedagogisch klimaat te scheppen, krijgen de leerlingen de juiste kansen om zich optimaal te ontwikkelen. Als een leerling zich op zijn of haar gemak voelt, zal het openstaan om te leren. Het is een eer om de weg in deze ontwikkelingen samen met de leerlingen te bewandelen.

Petra Janbroers

Leerkracht groep 1/2B (wo-do-vr)

 

Kleuters leren al spelend de wereld om zich heen te ontdekken. Als leerkracht help ik ze hierbij door een veilige en uitdagende omgeving te creëren. Kleuters moeten enerzijds naar eigen behoefte leerervaringen opdoen maar anderzijds worden ook leerprocessen doelgericht gestuurd. Zonder natuurlijk de spontaniteit van kleuters uit het oog te verliezen.
Kleuters leren al spelend de wereld om zich heen te ontdekken. Als leerkracht help ik ze hierbij door een veilige en uitdagende omgeving te creëren. Kleuters moeten enerzijds naar eigen behoefte leerervaringen opdoen maar anderzijds worden ook leerprocessen doelgericht gestuurd. Zonder natuurlijk de spontaniteit van kleuters uit het oog te verliezen.

Yvonne Gram

Leerkracht groep 1/2B (ma-di)

Leescoordinator

 

Onderwijs zoveel mogelijk afstemmen op de verschillende ontwikkelingsniveaus van de kinderen. Hun nieuwsgierigheid en verwondering prikkelen, uitdaging bieden, begeleiden en vertrouwen geven, zodat ze zelf de wereld om zich heen kunnen ontdekken. Zorgen dat kinderen zich veilig en gerespecteerd voelen zodat ze tot leren komen en zich competent voelen.
Onderwijs zoveel mogelijk afstemmen op de verschillende ontwikkelingsniveaus van de kinderen. Hun nieuwsgierigheid en verwondering prikkelen, uitdaging bieden, begeleiden en vertrouwen geven, zodat ze zelf de wereld om zich heen kunnen ontdekken. Zorgen dat kinderen zich veilig en gerespecteerd voelen zodat ze tot leren komen en zich competent voelen.

Nienke Harthoorn

Leerkracht groep 1/2C (ma t/m vr)

 

School moet een plek zijn om zelfvertrouwen op te doen, een plek om vrienden te maken. Een plek om je eigen talenten te ontdekken en je optimaal te ontwikkelen. School hoort de plek te zijn waar je met plezier naartoe gaat en waar een kind zich veilig voelt. Met een goede samenwerking tussen ouders en school kunnen we dit bereiken. Laten we hier samen voor gaan! Tot snel in de klas.
School moet een plek zijn om zelfvertrouwen op te doen, een plek om vrienden te maken. Een plek om je eigen talenten te ontdekken en je optimaal te ontwikkelen. School hoort de plek te zijn waar je met plezier naartoe gaat en waar een kind zich veilig voelt. Met een goede samenwerking tussen ouders en school kunnen we dit bereiken. Laten we hier samen voor gaan! Tot snel in de klas.

Astrid van der Laan

Leerkracht groep 3A (ma t/m vr)

Kernteamleider groepen 3 en 4

 

Kinderen veiligheid en een rijke leeromgeving bieden, zodat zij zich met veel plezier kunnen ontwikkelen op hun eigen niveau.
Kinderen veiligheid en een rijke leeromgeving bieden, zodat zij zich met veel plezier kunnen ontwikkelen op hun eigen niveau.

Ana Maria van den Haak

Leerkracht groep 3B (ma t/m vr)

Rekenspecialist

 

Ik wil kinderen uitdagen en motiveren. Kinderen iets leren vanuit hun eigen nieuwsgierigheid. Het belangrijkste vind ik dat kinderen zich veilig en gelukkig voelen bij mij in de klas en op onze school. 
Ik wil kinderen uitdagen en motiveren. Kinderen iets leren vanuit hun eigen nieuwsgierigheid. Het belangrijkste vind ik dat kinderen zich veilig en gelukkig voelen bij mij in de klas en op onze school. 

Marianne Spaan

Leerkracht groep 4A (ma-di-vr)

Schoolcoach

Vertrouwenspersoon

 

Kinderen stimuleren en ondersteunen om met maximaal plezier het maximale leervermogen uit de kinderen te halen.
Kinderen stimuleren en ondersteunen om met maximaal plezier het maximale leervermogen uit de kinderen te halen.

Gerry van der Weele

Leerkracht groep 4A (wo-do)

 

Door de jaren heen is er veel veranderd in het onderwijs, ik heb veel ontwikkelingen meegemaakt. Wat voor mij onveranderd is gebleven is het plezier waarmee ik lesgeef aan kinderen. Als kinderen lekker in hun vel zitten, zich veilig en vertrouwd voelen in hun omgeving, weten dat ze écht gezien worden, zijn ze tot onnoemelijk veel in staat! Ik kan me daar nog elke dag over verwonderen en ben er trots op dat ik als teamlid van De Optimist een onderdeel mag zijn van dat bijzondere proces!
Door de jaren heen is er veel veranderd in het onderwijs, ik heb veel ontwikkelingen meegemaakt. Wat voor mij onveranderd is gebleven is het plezier waarmee ik lesgeef aan kinderen. Als kinderen lekker in hun vel zitten, zich veilig en vertrouwd voelen in hun omgeving, weten dat ze écht gezien worden, zijn ze tot onnoemelijk veel in staat! Ik kan me daar nog elke dag over verwonderen en ben er trots op dat ik als teamlid van De Optimist een onderdeel mag zijn van dat bijzondere proces!

Elise Verheggen

Leerkracht groep 4B (ma t/m vr)

Kindercoach

Talentfluisteraar

Taakspelbegeleider

Coördinator Sociale Veiligheid

 

Ik wil mijn leerlingen leren ....
- om van leren te houden.
- om voor hun plezier te leren.
- om 'out of the box' te denken.
- om altijd je best te doen.
- dat het oké is om fouten te maken.
- om te vragen, te verwonderen en dieper te graven.
- om verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen daden.
- om op te gaan in het onderwerp waar ik ze over sta te vertellen.
- om trots te zijn op zichzelf.

Ik wil mijn leerlingen leren ....
- om van leren te houden.
- om voor hun plezier te leren.
- om 'out of the box' te denken.
- om altijd je best te doen.
- dat het oké is om fouten te maken.
- om te vragen, te verwonderen en dieper te graven.
- om verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen daden.
- om op te gaan in het onderwerp waar ik ze over sta te vertellen.
- om trots te zijn op zichzelf.

Ineke Kat

Leerkracht groep 5A (ma-di)

 

Het is fijn om te zien hoe kinderen zich ontwikkelen en ik ben blij dat ik daar een positieve bijdrage aan mag geven.
Het is fijn om te zien hoe kinderen zich ontwikkelen en ik ben blij dat ik daar een positieve bijdrage aan mag geven.

Lindsay Wolfsen

Leerkracht groep 5A (wo-do-vr)

Gedragsspecialist

 

Ik ben blij dat ik vol enthousiasme als leerkracht van groep 5 mag komen werken op de Optimist. Ik sta als leerkracht letterlijk aan de basis van de ontwikkeling van kinderen. Die groei die ze doormaken is fantastisch om te zien. 

Het gaat er niet om of je de beste bent, het gaat erom of je beter bent dan gisteren’. "Ik wil kinderen laten inzien dat ze het niet voor mij doen, maar voor zichzelf. En dat je soms dingen moet doen die je moeilijk vindt of niet leuk vindt om verder te komen."

Ze worden eigenaar van hun eigen ontwikkeling, dat vind ik fascinerend en geeft mij veel energie.

 

Ik ben blij dat ik vol enthousiasme als leerkracht van groep 5 mag komen werken op de Optimist. Ik sta als leerkracht letterlijk aan de basis van de ontwikkeling van kinderen. Die groei die ze doormaken is fantastisch om te zien. 

Het gaat er niet om of je de beste bent, het gaat erom of je beter bent dan gisteren’. "Ik wil kinderen laten inzien dat ze het niet voor mij doen, maar voor zichzelf. En dat je soms dingen moet doen die je moeilijk vindt of niet leuk vindt om verder te komen."

Ze worden eigenaar van hun eigen ontwikkeling, dat vind ik fascinerend en geeft mij veel energie.

Lisa Boersma

Leerkracht groep 6B (ma t/m vr)

 

'Mijn Juf rent me niet voorbij, ze kent mijn tempo en neemt me mee’. Leerlingen moeten zich veilig voelen in de klas om het beste in hen naar boven te halen. Ook is elk kind uniek, werkt op zijn eigen niveau en tempo en heeft zijn eigen talenten die gezien en benut moeten worden.
'Mijn Juf rent me niet voorbij, ze kent mijn tempo en neemt me mee’. Leerlingen moeten zich veilig voelen in de klas om het beste in hen naar boven te halen. Ook is elk kind uniek, werkt op zijn eigen niveau en tempo en heeft zijn eigen talenten die gezien en benut moeten worden.

René Rusman

Leerkracht groep 6A (di t/m vr)

Zangexpert

Talentfluisteraar (Talentbouwer)

 

Wat fijn dat ik dit jaar bij jullie op school de meester mag zijn van groep 7. Mijn naam is René Rusman. Al tien jaar ben ik met veel plezier en enthousiasme werkzaam in de bovenbouw binnen de Sopoh. Naast het lesgeven vind ik mijn geluk in sport en muziek! Op de Optimist kan ik deze hobby's uitstekend combineren met het werken in de klas.

 

Ik wens iedereen een heel gezond, vrolijk en optimistisch jaar toe!
Wat fijn dat ik dit jaar bij jullie op school de meester mag zijn van groep 7. Mijn naam is René Rusman. Al tien jaar ben ik met veel plezier en enthousiasme werkzaam in de bovenbouw binnen de Sopoh. Naast het lesgeven vind ik mijn geluk in sport en muziek! Op de Optimist kan ik deze hobby's uitstekend combineren met het werken in de klas.

 

Ik wens iedereen een heel gezond, vrolijk en optimistisch jaar toe!

Maarten van Putten

Leerkracht groep 7A (ma t/m vr)

Kernteamleider groepen 5 t/m 8

Cultuurcoordinator

Contactpersoon Verkeer

 

Ik ben ontzettend blij dat ik Obs de Optimist mag komen werken, in een enthousiast team met maar één doel: het beste uit de kinderen halen. 

Ik ben er van overtuigd dat leerlingen maximaal presteren in een veilige, vertrouwde leeromgeving. Als kinderen met plezier naar school komen en zin hebben om te leren, kunnen ze zichzelf ontwikkelen. Zowel op cognitief gebied als op sociaal gebied. 'Huppelend naar school en fluitend weer naar huis.'
Ik ben ontzettend blij dat ik Obs de Optimist mag komen werken, in een enthousiast team met maar één doel: het beste uit de kinderen halen. 

Ik ben er van overtuigd dat leerlingen maximaal presteren in een veilige, vertrouwde leeromgeving. Als kinderen met plezier naar school komen en zin hebben om te leren, kunnen ze zichzelf ontwikkelen. Zowel op cognitief gebied als op sociaal gebied. 'Huppelend naar school en fluitend weer naar huis.'

Shannon Idzardi

Leerkracht groep 7B (ma t/m vr)

Leescoordinator

Cultuurcoordinator

 

Het is belangrijk dat elk kind in een groep zich veilig en vertrouwd voelt. Ik ben ervan overtuigd dat kinderen die lekker in hun vel zitten zichzelf beter kunnen ontwikkelen. Zij durven dan zichzelf te zijn en de wereld om zich heen te ontdekken. Elk kind is namelijk uniek en dat maakt de wereld een stuk leuker!
Het is belangrijk dat elk kind in een groep zich veilig en vertrouwd voelt. Ik ben ervan overtuigd dat kinderen die lekker in hun vel zitten zichzelf beter kunnen ontwikkelen. Zij durven dan zichzelf te zijn en de wereld om zich heen te ontdekken. Elk kind is namelijk uniek en dat maakt de wereld een stuk leuker!

Marcha Duijkers

Leerkracht groep 8A (ma t/m vr)

ICT-coordinator

Talentfluisteraar

Judith Grimbergen

Leerkracht groep 8B (wo t/m vr)

Leescoördinator

Zangexpert (en coördinator Optimist koor)

Talentfluisteraar

 

Iedere dag kijk ik met enthousiasme uit en terug op de persoonlijke groei die de kinderen in de klas laten zien. Met name de eigen kijk van kinderen op hun groeiproces is iets waar ik oprecht van kan genieten.

Naast het harde werken vind ik het ook belangrijk, voor mij en voor de kinderen, om soms een beetje gek te doen. Het liefst ga ik dan lekker zingen met ze. De energie die ik daarvan krijg neem ik na schooltijd ook graag mee naar mijn eigen musicalles
Iedere dag kijk ik met enthousiasme uit en terug op de persoonlijke groei die de kinderen in de klas laten zien. Met name de eigen kijk van kinderen op hun groeiproces is iets waar ik oprecht van kan genieten.

Naast het harde werken vind ik het ook belangrijk, voor mij en voor de kinderen, om soms een beetje gek te doen. Het liefst ga ik dan lekker zingen met ze. De energie die ik daarvan krijg neem ik na schooltijd ook graag mee naar mijn eigen musicalles. 

Mark Soest

Vakleerkracht bewegingsonderwijs (ma-di-do)

 

Tijdens de lessen bewegingsonderwijs worden uitdagende situaties gecreëerd die ervoor zorgen dat de kans op succes groot is, hierdoor krijgt het kind plezier in bewegen. Bewegen is van essentieel belang voor de ontwikkeling, vooral van jonge kinderen. Het is een basiscompetentie die in onze bewegingsarmoedige samenleving steeds meer onder druk komt te staan. Tijdens het bewegen verbetert de conditie, leren de kinderen rekening met elkaar te houden en op een juiste manier met elkaar om te gaan. Ook leren de kinderen wat het belang van regels is, wat een ander kan en jij (nog) niet en dat samenwerken, respect en vertrouwen belangrijk is voor een veilige leeromgeving.
Tijdens de lessen bewegingsonderwijs worden uitdagende situaties gecreëerd die ervoor zorgen dat de kans op succes groot is, hierdoor krijgt het kind plezier in bewegen. Bewegen is van essentieel belang voor de ontwikkeling, vooral van jonge kinderen. Het is een basiscompetentie die in onze bewegingsarmoedige samenleving steeds meer onder druk komt te staan. Tijdens het bewegen verbetert de conditie, leren de kinderen rekening met elkaar te houden en op een juiste manier met elkaar om te gaan. Ook leren de kinderen wat het belang van regels is, wat een ander kan en jij (nog) niet en dat samenwerken, respect en vertrouwen belangrijk is voor een veilige leeromgeving.

Sandra Koehler

Vakleerkracht bewegingsonderwijs (di-do)

Marieke Visch

LIO-stagiaire groep 4B (ma-di)

 

Ik vind een veilig klimaat in de klas erg belangrijk. Een kind moet elke ochtend binnenkomen in een prettige, stimulerende en leerzame omgeving, waarin hij of zij het beste uit zichzelf kan halen
Ik vind een veilig klimaat in de klas erg belangrijk. Een kind moet elke ochtend binnenkomen in een prettige, stimulerende en leerzame omgeving, waarin hij of zij het beste uit zichzelf kan halen!

Jasper Veldt

Afstudeerstage - stagiaire groep 6A (ma-di)

 

Ik ben heel erg blij mijn afstudeer stage te mogen lopen bij de optimist. Lesgeven is zo leuk omdat het nooit saai is, elke dag is anders. Kinderen hebben dan ook nog een hele andere perceptie van de wereld om ons heen waardoor ik met kinderen werken super leuk vind!
Ik ben heel erg blij mijn afstudeer stage te mogen lopen bij de optimist. Lesgeven is zo leuk omdat het nooit saai is, elke dag is anders. Kinderen hebben dan ook nog een hele andere perceptie van de wereld om ons heen waardoor ik met kinderen werken super leuk vind!

Joep van Schooten

Stagiair (bezig aan afstudeerstage)

Onderzoek

 

Onderwijs is voor iedereen, maar niemand is hetzelfde. De uitdaging voor mij is om het onderwijs voor iedereen geschikt te maken, want elk kind heeft zijn of haar eigen onderwijsbehoefte.
Onderwijs is voor iedereen, maar niemand is hetzelfde. De uitdaging voor mij is om het onderwijs voor iedereen geschikt te maken, want elk kind heeft zijn of haar eigen onderwijsbehoefte.