Groep 7B

Welkom op de groepspagina van groep 7B.

 

Leerkrachten:

Marcha Duijkers ( marchaduijkers@obsoptimist.nl

Kelsey Treur (kelseytreur@obsoptimist.nl)

 

Juf Marcha en juf Kelsey draaien samen groep 7B. Juf Marcha staat maandag en dinsdag voor de groep en juf Kelsey op woensdag t/m vrijdag.

 

De eerste weken zitten erop, wat hebben de kinderen hard gewerkt. Niet alleen gewerkt op gebied van rekenen, taal of spelling maar ook op het gebied van samenwerken en zelfstandig worden.

 

Dit jaar leren de kinderen eigenaar te worden van hun eigen leerproces. De eerste schooldagen hebben we in de klas vooral ingezet: ‘Hoe moet ik een probleem oplossen?’ en ‘Wat heb ik daarvoor nodig?’. Door het te zelf te proberen of om hulp te vragen, leren ze om zelf te groeien. Want hoe fijn is het, dat het zelf lukt!

BERICHTEN

12 sep 2019 - Drama les van juf Kelsey
Preview foto Paardenrace en het emotiespel.

 

Met de paardenrace begint iedereen te trommelen op zijn benen. Wanneer er een begrip genoemd werd, zoals: hindernis, dan springen de kinderen op. Om het moeilijker te maken werd er ook een geluid aan toegevoegd. Op de foto’s is te zien dat iedereen vol enthousiasme mee deed.

 

Bij het emotiespel begon 1 iemand een emotie heel klein uit te voeren. De volgende persoon maakte de emotie een klein beetje groter. Zodat er op het einde de emotie op zijn grootst zichtbaar was.


12 sep 2019 - Taal woordenschat les
Preview foto De kinderen worden in groepjes van 3 ingedeeld. Om het leren een beetje leuker te maken, wordt d.m.v. een Quizlet teams gevormd. Ze racen tegen andere groepjes om zoveel mogelijk woordjes goed te raden. Het zelfde idee als ‘een kamelenrace’ bij de kermis. Het team dat als eerste de 8 woordjes goed heeft geraden heeft gewonnen. De gemaakte foutjes wordt met elkaar besproken, zodat ze daarvan leren. De volgende ronde kunnen ze het opnieuw proberen met andere leerlingen.

12 sep 2019 - Klassenregels bedenken
Preview foto Samen de klassenregels bedenken. De eerste weken zijn de belangrijkste fase om een groep te vormen. De kinderen hebben in een groepje bedacht welke klassenregels ze graag in de klas willen zien+uitvoeren. D.m.v. een placemat bedenken ze eerst zelf regels en daarna gaan ze in het groepje overleggen welke klassenregels zij allemaal belangrijk vinden. De klassenregels hangen nu zichtbaar in de klas, zodat we altijd even kunnen terugkijken wat we hebben afgesproken.