23 mei 2023

Leerkrachttekort? De schoolbesturen in de Haarlemmermeer slaan de handen ineen!

Een belangrijk nieuwsitem, als er over het onderwijs wordt bericht, is het toenemende leerkrachttekort. Iets waar we ogenschijnlijk op de Optimist nog geen last van hebben - de formatie van 2023-2024 is rond, maar waar we de ogen ook niet voor kunnen sluiten. Niet voor mogen sluiten... immers, het leerkrachtekort is iets dat de komende periode helaas steeds meer scholen gaat treffen in het rondkrijgen van het team van leerkrachten. Ook de Optimist zal daar last van gaan krijgen...

Gelukkig hebben de schoolbesturen van de Haarlemmermeer de handen ineen geslagen om gezamenlijk oplossingen te bedenken. En niet alleen de besturen... ook directeuren, leerkrachten, ouders en... kinderen denken mee. Out of the box! In dit PDF leest u het plan... Plan C genaamd.

Preview foto