Ouders als partners!

De Optimist streeft naar een goede samenwerking met de ouders. Samen zijn wij verantwoordelijk voor de opvoeding en het onderwijs van de kinderen. Daarom zien wij ouders als partners in onderwijs en opvoeding.

Wat doet de MR?
De MR denkt en beslist mee over schoolzaken en levert daarmee een bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De raad (die bestaat uit een ouder- en leerkrachtenvertegenwoordiging) heeft daarvoor regelmatig, ongeveer eens in de zes weken, overleg met de directie.
Dit overleg gaat bijvoorbeeld over zaken als de besteding van geld, de kwaliteit van het onderwijs, huiswerkbeleid, de ouderbijdrage, veiligheid of schooltijden.
Over sommige onderwerpen adviseert de MR het bestuur en er zijn ook zaken waarin de MR een zwaardere stem heeft via zijn instemmingsrecht. Deze rechten zijn in de Wet Medezeggenschap op Scholen vastgelegd.
De zaken die besproken worden tijdens de vergaderingen worden vastgelegd in de notulen. Deze kunt u lezen op de website van de school onder ‘ouders'. De vergaderingen zijn openbaar, u bent welkom om een vergadering bij te wonen. Via de agenda in de nieuwsbrief of in het jaarrooster ziet u wanneer een vergadering plaats vindt. We vragen u wel om u van te voren aan te melden via onderstaand e-mail adres. Dit om u o.a. tijdig te kunnen melden dat een vergadering niet door kan gaan.

De verdeling van leerkrachten en ouders in schooljaar 2023-2024

Leerkrachten:

Vacature

Shannon Idzardi

Secretaris:

Mariska Houwing

Leyla Kaya

Ouders:
Aura Opgelder - ouder van Joppe 3A

Voorzitter:

Ayat Alsheibi - ouder van Tamara 3C

Penningmeester:

Egbert Minnaar - ouder van Eli 3B

Sander Booij - ouder van Norah 6B en Michael 8A

Contact

U hoeft uiteraard niet te wachten met uw vraag, idee en/of opmerking tot een MR- vergadering. Als eerste adviseren wij u contact op te nemen met de leerkracht van uw kind en/of directie. Betreft het beleidszaken die u graag aan de MR wilt voorleggen? Dan kunt u ons aanspreken door een e-mail te sturen naar mr.optimist@floreer.nl

Alle avonden starten om 19.30 uur en vinden plaats op de Optimist.

De data dat de MR bijeenkomt in 2023-2024 zijn:

• Maandag 18 september 2023
  • Woensdag 10 oktober 2023 om 19.30 uur - Algemene ouderavond
  • Maandag 13 november 2023
  • Maandag 8 januari 2024
  • Maandag 26 februari 2024
  • Maandag 15 april 2024
  • Maandag 3 juni 2024
  • Maandag 1 juli 2024

De agenda / notulen van de bijeenkomst op 13 november en 8 januari ontbreken. Deze bijeenkomsten hadden beide een vertrouwelijk karakter.