Na- en voorschoolse opvang (Kindcentrum)

De samenwerking tussen scholen en andere instellingen is hét kenmerk van de Brede School.
De Optimist is onderdeel van Brede school Floriande-midden: een netwerk van toegankelijke en goede voorzieningen voor kinderen, jongeren en gezin.

In ons gebouw bevindt zich het Kindcentrum 'Groene eiland' (SKH).

Een Brede School kan inspelen op diverse ontwikkelingen in de samenleving. Bijvoorbeeld de groeiende behoefte aan mogelijkheden voor kinderopvang, de vraag naar activiteiten voor kinderen die aansluiten bij het onderwijs of het dichterbij brengen van voorzieningen voor kinderen en ouders in de wijk. Maar het belangrijkste doel van een Brede School blijft toch altijd het vergroten van de ontwikkelingskansen van het kind. Praktisch betekent dit de mogelijkheid van een verlengde schooldag: aansluitend op de lessen zijn er verschillende extra activiteiten te doen. Kinderen in de leeftijd van 6 weken tot 14 jaar zijn van 's morgens 7.30 uur tot 's avonds 18.30 uur welkom. Vanaf 6 weken tot 4 jaar in het kinderdagverblijf of de peuterspeelzaal, van 4 tot 14 jaar in het basisonderwijs en de naschoolse opvang.

Kinderen van de Optimist gaan o.a. naar Het Groene eiland (onze inpandige naschoolse opvang) en naar Kindergarden Floriande (op ongeveer 200 m van de Optimist).

BSO Het Groene eiland (SKH)

Deltaweg 105

2134XS Hoofddorp

023-5574839 / 06-23800464

Leidinggevenden:

• Laura Baks
  • Debby Nieuwenhuizen

l.baks@kinderopvanghaarlemmermeer.nl

BSO Kindergarden Floriande

Deltaweg 115

2135 XS Hoofddorp

Vestigingsmanager:

• Sandra Beelen

bsofloriande@kindergarden.nl

aanmelden: klik hier

Een andere mogelijkheid voor de voor- en naschoolse opvang/peuterspeelzaal is de SportBSO Happy Kids. Dit kindcentrum is gevestigd in de Koning Willem Alexander sporthal aan de Bennebroekerweg 802 in Hoofddorp.

Leidinggevende: Kirsten Kuijper - kkuijper@happykids.nl

Vanuit de school naar de BSO

De kinderen van de Optimist kunnen in het eigen gebouw naar Kindcentrum Het Groene eiland. Ook zijn er kinderen die naar Kindcentrum Kindergarden of Happy Kids gaan. De leidsters van de Kindcentra halen alle kinderen van de Optimist die naar de BSO gaan in de school op. Om 13.45 uur verzamelen de kinderen zich in de zitkuil van de school en wanneer de groep compleet is, gaan zij naar de BSO.